Sunday, April 17, 2011

akhirnya penantian itu berakhir Jua

Assalamualaikum.......


Salam Satu Malaysia!!!!!

Alhamdulillah setelah sekian lama tanpa jemu, letih, penat memerah usaha, pahit manis ,suka duka selama 4 tahun aku mengharunginya...akhirnya apa yang ku nantikan menunggu saat yang pasti akan tiba.

Teringat kembali kenangan semasa aku berusaha walaupun penat serta letih,kugagahi jua niat suci ku ini walaupun hampir ku berputus asa.....tiap malam hanya air mata yang membasahi pipi tatkala mengenangkan suami serta anak ku yang baru berusia 8bulan yang aku tinggalkan setiap minggu semata2 untuk memenuhi ilmu didada. Bayangkanlah tiap2 hari sabtu dan ahad aku berulang alik dari Johor Bahru ke Kuala Lumpur.Bayangkanlah duit senantiasa tiada kerana hanya untuk menanpung perjalananku sahaja. Tapi aku nekad, inilah ujian paling besar yang harus aku lalui .Atas restu suamiku serta keluargaku, aku gagahi jua walaupun perit sungguh ketika itu aku rasakan.

Tapi berkat usaha serta semangat ku ini, segalanya kini menanti hari saja. Selesai sudah pembelajaran ku ,hanya menunggu hari bahgiaku sahaja. air mata ku laju membasahi pipi ketika selesai paper terakhir ku.Sambil mengucap terima kasih pada suamiku tercinta.....air mata ini adalah airmata kegembiraan serta kepayahan ku menempuh segala ujian dariNya hanya untuk mengapai segulung diploma.

Takkan pernah ku mengalah selepas ini,insaallah akan ku teruskan pembelajaran ku ke peringkat lebih tinggi walaupun pernah kulalui segala getir dan seksanya perjalanan ini. Aku yakin kejayaan akan ku gapai jua suatu hari nanti.

Ingatlah rakan2 ku , kejayaan tidak akan kita capai jika kita sendiri tidak memotivasikan diri kita pada perkara-perkara positif.Teruskan usaha jangan berhenti di tengah jalan, sentiasa memikirkan kejayaan itu pasti akan tiba jika kita bersabar. Bukan senang untuk mengapai bintang, jika kita sudah jatuh tersungkur....jadi bangkitlah walaupun sesukar mana kita rasakan.....Kejayaan menunggu kita kelak!!!

1 comment:

  1. Kalau niat kita suci..insaallah semua yang dihajati tercapai...teruskan usaha..doa rakan2 bersamamu

    ReplyDelete