Wednesday, August 11, 2010

sesi kelas di minggu ketiga-Uitm


Gambarku bersama rakan-rakan sekelas mencuba "Backpack" yang dibawa oleh lecturer ku Cik Hisyam

sambungan kisah dari http://anginbayu-deqla.blogspot.com/2010/07/rekreasi-uitm.html dan juga http://anginbayu-deqla.blogspot.com/2010/07/pengalaman-mengajarku-minggu-kedua.html

24/07/2010 ( Sabtu)

Assalamualaikum......

Terlalu rindu jari jemariku menuruti gerak hatiku yang ingin membuka bicara pada kali ini..., dikala malam nan syahdu ini .Terlalu lama jua aku tidak mencoret cebisan rasa disebabkan kesihatanku yang tak mengizinkan.

Hari ini kelas kami diadakan di Bilik Komputer di MTP,KL disebabkan masih ramai dikalangan kami tidak tahu untuk mengunakan blogspot. Setelah selesai semua rakan-rakan kami mengetahui sedikit sebanyak tip-tip yang berguna oleh cik Hisyam, kami memulakan sesi kelas kami dengan topik yang agak menarik minatku iaitu topik "Camp Craft".Banyak juga sebenarnya yang aku tidak ketahui tentang pengurusan semasa ingin menyertai perkhemahan. Di zaman sekolah dulu ,tidak terlintas difikiranku mengenai kelengkapan-kelengkapan yang sepatutnya kita bawa ketika menyertai perkhemahan.Semua yang diajar serta diterangkan oleh cik hisyam memang perkara yang seharusnya kita bawa untuk memudahkan kita bagi tujuan keselamatan malah jua untuk keselesaan kita disana.Salah satu yang menarik minatku ialah ketika kita hendak memasang khemah.Selalunya kita hanya memastikan tempat itu lapang sahaja tanpa menitik beratkan hal-hal yang lain seperti langkah-langkah keselamatan serta pastikan khemah kita dalam keadaan baik dan jauhi daripada segala benda-benda yang tajam yang boleh menyebabkan kerosakan pada khemah. Hati ini jua teruja dengan "Bagpack" yang telah dibawa oleh lecturer kami. Memang beg ini sangat sesuai bagi sesiapa sahaja yang ingin mengikuti perkhemahan kerana banyak kelengkapan-kelengkapan yang boleh diisi dan mempunyai ciri-ciri keselamatan kepada sesiapa yang mengunakannya.Ya!!! memang terkejut aku bila Cik Hisyam memaklumkan harga beg tersebut....,tapi memang berbaloi dengan harganya serta keselesaan kepada siapa sahaja yang mengunakan beg tersebut.

Cik Hisyam juga sempat menerangkan sedikt sebanyak tentang pengenalan "Outdoor Recreation" pada kami. Banyak sebenarnya aktiviti-aktiviti rekreasi ,diantaranya ialah aktiviti seperti "Jungle Tracking","Flying Fox",kayak, memancing, berenang dan banyak lagi aktiviti rekreasi lain. Terdapat banyak sebenarnya penubuhan-penubuhan yang mengetengahkan rekreasi ini bagi tujuan mencergaskan minda,kesihatan serta mendisiplinkan diri kita.

Minggu depan, hati ini berdebar-debar kerana kami semua akan membuat khemah serta sesi "Water Confident". Em adakah Fobiaku pada air berulang kembali?.... ataupun hari itu boleh mengubah Fobiaku pada Air?....tungguuuuuuuuuuu....




No comments:

Post a Comment