Tuesday, July 13, 2010

Hari ketiga di indonesia


Hari ketiga kami menginap di RESTHOUSE di Puncak,Indonesia.Walaupun penat dah masuk hari ketiga,tapi kami tetap bersemangat untuk menikmati masa yang ada disana. Ternyata hati betul-betul tertawan dengan keindahan flora dan fauna disini.Ternyata sungguh besar ciptaan Allah yang Maha Berkuasa atas segala-gala kejadian.





Kami mengabadikan kenangan di hadapa Rest House yang kami duduki di Puncak, Indonesia




haaaa.... jangan x sangka kami disajikan dengan idangan Malaysia..Nasi goreng.Mee Goreng dan Teh Tarik!!!!. nak tau disana memang kita takkan jumpa Teh Tarik. kebetulan pemandu pelancong kami En Alwi telah membawa Teh susu Pekat manis dari Malaysia. Jadi terubat la jugak hati kami untuk merasai masakan Malaysia.








Disinilah tempat-tempat menarik yang sempat kami lawati disepanjang kawasan ,Puncak,indonesia. Kawasan ini sentiasa kekal bersih dan terpelihara bagi mengekalkan keindahan permandangan disini.Kebanyakan rumah-rumah yang terdapat disini tidak berpenghuni dan mereka membeli rumah disini sebgai rumah persinggahan serta perjumpaan keluarga sahaja.

Permandangan yang jauh nun sana...menyenangkan hati serta jauh saujana memandang




Setelah penat berjalan disekitar puncak..kami berada di Taman Nusantara, Puncak, Indonesia.disana terdapat pelbagai hiasan-hiasan serta reka bentuk bunga yang digubah dengan cantik.







dihadapan pintu masuk Taman Nusantara, Puncak.Indonesia.

No comments:

Post a Comment