Tuesday, July 13, 2010

Hari pertama di Jakarta ,Indonesia


assalamualaikum...

Tercapai juga hajat dihati untuk menikmati keindahan ciptaan Allah yang terbentang luas saujana memandang.Deqla akhirnya berpeluang mengunjungi negara indonesia yang dikenali dengan ramai penduduk dan terdapat pelbagai keistemewaan disana. Terima kasih jua diucapkan kepada Big Boss Deqla iaitu Tuan Guan Cheow Kee yang berbesar hati mengadakan rombongan lawatan kami ke sana.

Rombongan kami tidaklah ramai cuma Tuan Guan dan isterinya, En. Wahab,Puan Saadiah dan En. alwi iatu merupakan orang yang banyak memberi tunjuk arah sepanjang perjalanan kami disana.Kami sampai dikala waktu senja di jakarta jam 1815hrs tuh pun penat menunggu di klct kerana 2 kali penerbangan kami Delay....,ternyata hati ini begitu tertarik melihat pemandangan jakarta yang dilimpahi lampu yang menyuluh dikala malam hari serta bangunan=bangunan yang begitu pesat disana.




Ye akhirnya rombongan kami selamat menjejaki bumi Indonesia. Gambar ini diambil oleh Tuan Guan sebagai kenangan di Lapangan Terbang ,Jakarta pada jam 1815 hrs.Ya...masih petang tapi di sana sudah gelap seperti pukul8mlm di Malaysia.

No comments:

Post a Comment